Miks on pilates kasulik?

Keha valitsemine saab alguse inimese jõukeskusest, mille moodustavad põhiliselt kõhu-, alaselja- ning tuharalihased. Pilatese treening kuni neli korda nädalas tagab tugeva, nõtke ja tasakaalus keha, annab energiat ja parandab keskendumisvõimet. Immuunsüsteem muutub tugevamaks ning väheneb vigastusteoht.

Kellele on pilates kasulik?

Kõigile – pilates sobib nii tugevale tervele inimesele, kui ka neile, kes pole varem treeninud ega ole heas sportlikus vormis. Et harjutuste sooritamisel ei kasutata lisaraskusi, ei koorma treening liigeseid. Harjutusi saab kohandada vastavalt igaühe kehatüübile ja vajadustele, võttes arvesse treenija tugevaid ja nõrku külgi ning varasemaid vigastusi. Pilates sobib kõigile. Ka sportlastele, et suurendada üleüldist keha teadvustamist ja parandada sooritusi. Mõned kehaosad vajavad venitust, teised tugevamaks muutmist ja vormimist. Joseph Pilates töötas välja sadu harjutusi, mille hulgast on võimalik leida just sinule kõige sobivamad. Korrapärase treenimise tulemusel näed parem välja, liigud sujuvamalt ning tunned end hästi.

Milline näeb välja pilatese tund?

Alustuseks õpetab treener sulle harjutusi, mis keskenduvad jõujaama tugevdamisele ja kehahoiaku parandamisele. Õpid treenima targalt ja tõhusalt. Iga tund kestab umbes 50 minutit, mille jooksul töötatakse läbi kõik lihasgrupid. Harjutuste sooritamiseks kasutatakse minimaalset korduste arvu – tulemuseks on pikad elastsed heas toonuses lihased vastukaaluks lühikestele jäikadele lihastele. Kehateadlikkuse ja tehnika arenedes tempo kiireneb ning treeningkavva lisanduvad ajapikku üha keerulisemad harjutused.